نیاز اصلی و مهم بسیاری از سازمان ها و کسب و کارها پشتیبانی شبکه است. چرا که شبکه های کامپیوتری بستر اصلی راه اندازی سازمان ها محسوب می شود. از این رو هر گونه اشکالی در بستر سازمان ها یا همان شبکه های کامپیوتری ایجاد شود موجب ضرر می شود از این رو لازم است که خدمات پشتیبانی شبکه در سازمان ها برون سپاری شود. بیشتر بررسی می کنیم. 


خدمات شرکت پشتیبانی شبکه چیست؟

همه ما میدانیم داشتن یک تیم  پشتیبانی شبکه و سخت‌افزار برای کسب‌وکار چقدر تأثیرگذار و مهم است و همچنین باعث افزایش کارآیی و بهره وری آن شرکت خواهد بود. ، هزینه‌های ناشی از خسارات  احتمالی و نداشتن یک تیم پشتیبان شبکه به مراتب بیشتر از هزینه‌های داشتن یک تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه است.مانیتورینگ و تعمیر و نگهداری شبکه کامپیوتری و مشکلات نرم افزاری و سخت‌افزاری باید به‌صورت لحظه‌ای و مستمر انجام پذیرد. در ادامه به بررسی خدماتی که شرکت های پشتیبان شبکه ارائه میدهند بپردازیم و آن ها را بررسی کنیم.

  1. آشنایی کامل با سخت‌افزارهای کامپیوتری

متخصص پشتیبانی شبکه در اصل باید توانایی بررسی و مشکلات رایج سخت‌افزارها مانند مادربورد، رم، وارد و CPU و تجهیزات شبکه (مثل سوئیچ شبکه، روتر، کیستون، رک)  را دارا باشد. چرا که با محیط سرویس های ارائه وب در ارتباط است؛ ازاین‌رو هرگونه اشکال در سخت‌افزار شبکه به‌سادگی می‌تواند باعث قطعی شبکه شود.

  1. خدمات پسیو:

یک شرکت یا کسب‌وکار نوپا ممکن از زیرساخت‌های اساسی برای راه‌اندازی شبکه برخوردار نباشد. ازاین‌رو لازم است شرکت ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی شبکه، راه‌اندازی پسیو شبکه را در دستور کار قرار دهد. یا ممکن است زیرساخت‌های کابلی یک شبکه دچار فرسودگی شده باشد. لذا پشتیبان شبکه باید توانایی تعمیر زیرساخت‌ها و ارائه خدمات پسیو را داشته باشد.

  1. پیگیری مستمر جهت حل، بررسی و پیشگیری از مشکلات:

بعضی سرویس‌ها نیاز به تمدید سالانه یا ماهانه دارند و بعضی مشکلات هستند که پیگیری آن‌ها زمان‌بر و نیازمند ارتباط با شرکت رساننده خدمات اینترنتی (ISP) است. در این موارد نیاز به پیگیری به‌موقع برای رفع مشکل است.

  1. تهیه مستندات شبکه

چک‌لیست‌ها، شناسنامه سیستم‌ها، تجهیزات شبکه و … هرکدام جزء اطلاعات اساسی و حیاتی سازمان و کسب‌وکار محسوب می‌شوند. تیم پشتیبانی شبکه  موظف است هم به جهت یکپارچگی اطلاعات واحد انفورماتیک و هم به جهت ارائه گزارش به مدیران سازمان این مستندات را در بازه‌های زمانی مشخص ارائه و آپدیت کند.

  1. بک آپ گیری از اطلاعات تحت شبکه:

در یک سازمان کاربران موظفند که اطلاعات خود را بر روی شبکه قرار دهند. کارشناس شبکه نیز سعی می‌کند به روش‌های مختلف از اطلاعات موجود بر شبکه نسخه پشتیبان تهیه کند تا تحت هیچ شرایطی، اطلاعات سازمان با مشکل روبرو نشود.

 

10top network support

  1. برقرار کردن ارتباط تلفنی بین کاربران (از طریق سانترال، ویپ و …):

هر سازمانی و کسب‌وکاری ممکن است نیاز داشته باشد در نقاط مختلفی شعبه داشته باشد. بدیهی است که تمامی کارمندان نیاز دارند با یکدیگر در ارتباط باشند؛ و ازآنجایی‌که امکان تماس تلفنی هرلحظه و هر جا مقدور نیست لازم است از پلتفرم‌ها و سرویس های بر خط مبتنی بر اینترنت استفاده شود. سیستم ویپ از زیربناهای مهم سازمانی مبتنی بر وب محسوب می‌شود که برای ارتباطات درون‌سازمانی استفاده می‌شود.

پشتیبان شبکه موظف است در جهت کاهش هزینه‌های سازمان و پلتفرمی تحت شبکه از این سیستم‌ها استفاده کند.

  1. پشتیبانی نرم‌افزار و سیستم عامل

از مهم ترین وظایف و خدمات تیم پشتیبانی شبکه عیب‌یابی سیستم عامل‌ها و نرم‌افزارها،  مدیریت سیستم‌های کامپیوتری، بررسی کیفیت و کارایی نرم‌افزارهای کاربردی در سازمان، پیگیری و  پشتیبانی فنی نرم‌افزارهای ضروری و مالی سازمانی است.

  1. پشتیبانی کامپیوتر و سخت افزار

سخت افزارها و سیستم ها مهم ترین مبحثی هستند که پشتیبانان شبکه با آن در ارتباطند از این رو لازم است در عیب یابی و رفع نقص تجهیزات و منابع سخت‌افزاری ( کامپویترها، پرینترها، اسکنرها)،  مدیریت سیستم‌های کامپیوتری از لحاظ کیفیت و کارایی سخت‌افزاری، نصب و راه انداری سخت‌افزارهای جانبی،

مشاوره و خرید و ارتقا‌ی منابع سخت‌افزاری( سیستم‌های کامپیوتری، پرینتر، اسکنر…از تخصص کافی برخوردار باشند.

  1. پشتیبانی اینترنت و وب

اینترنت و وب بستر ابتدایی و لازم برای راه اندازی شبکه هستند از این رو لازم است که تیم پشتیبانی شبکه توانایی کافی برای پشتیبانی فنی از سرویس اتصال به اینترنت،  پشتیبانی فنی از سرویس پست الکترونیک سازمانی، پشتیبانی و ارتقا‌ی سرویس اتصال به اینترنت کاربران، پشتیبانی از دامنه‌های اینترنتی و پشتیبانی از سرویس‌ها و کاربران را داشته باشد.

  1. پشتیبانی شبکه اکتیو و پسیو

نگهداری و عیب‌یابی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه، مدیریت ،کنترل و نظارت بر منابع شبکه شامل مانیتورینگ، کیفیت و کارایی سرویس‌ها ،ترافیک شبکه و سخت‌افزارها،  کنترل و مدیریت و رفع عیب زیرساخت شبکه . شامل کابل کشی ،‌ترانکینگ ،‌ شبکه های وایرلس نیز از اقدامات لازم تیم پشتیبانی شبکه دراین حوزه است.

10top network support

top 10 of best network support

توصیه می‌کنیم که با وسواس و صبر به دنبال یافتن یک پشتیبان شبکه مطمئن و قوی باشید و به نکات زیر دقت کنید.

  • رزومه این شرکت‌ها را بررسی کنید
  • با دیگر مشتریان ها آن‌ها صحبت کنید و نظر آن‌ها را جویا شوید.
  • توضیحات تکمیلی و دقیقی در مورد زیرساخت‌های آن‌ها بپرسید
  • از نحوه عملکرد آن‌ها مطلع شوید.
  • به توانایی و قدرت پاسخگویی آن‌ها در مورد نیازهایتان آگاه باشید.


 

پشتیبانی شبکه چه مزایا و معایبی برای کسب‌وکارها و استارتاپ ها دارد؟

این حق شماست که بدانید به‌عنوان مدیر یک سازمان استفاده از خدمات شبکه برای شما چه مزایا و معایبی دارد. ازاین‌رو در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

  • مزایا

  1. باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.
  2. ایرادات و نواقص به‌صورت تخصصی رفع می‌شوند
  3. بهره‌گیری از دانش روز
  4. بهره‌وری در هزینه‌ها

 

  • معایب

  1. دسترسی به اطلاعات محرمانه توسط شرکت پشتیبان
  2. مسئله محرمانگی دارایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  3. عدم انتقال دانش
  4. وابستگی

 

top10 network support

 

آنچه مطرح شد گوشه‌ای از مهم‌ترین مزایا و مسائلی است که در برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری و زیرساخت شبکه، اعم از تجهیزات کامپیوتری و نرم‌افزاری و دیتاسنتر به شرکت‌های پشتیبانی و شبکه وجود دارد. درهرصورت هر سازمان بنا به شرایط، ضرورت‌ها و نیروی انسانی خود، تصمیم می‌گیرد که با عقد قرارداد، پشتیبانی شبکه خود را به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات شبکه  برون‌سپاری کند یا خیر!

آنچه واضح است اکثر سازمان‌ها و کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند تا پشتیبانی شبکه، نرم‌افزار، سخت افرازی خود را برای تعمیر، نصب و راه‌اندازی، نگهداری و حفظ امنیت و موارد مشابه به شرکت‌های پشتیبانی شبکه که قابل‌اطمینان، معتبر و دارای مناسب‌ترین تعرفه پشتیبانی شبکه می‌باشند با رعایت مسائل امنیتی واگذار کنند.

شرکت‌های بسیاری در حوزه خدمات پشتیبانی شبکه فعالیت می‌کنند و رقابت سنگینی برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه بهتر و باکیفیت بالاتر میان آن‌ها برقرار است. ارائه خدمات پشتیبانی شبکه باکیفیت و عالی ممکن است انتخاب را برای مدیران سازمان‌ها کمی سخت کند. ازاین‌رو در ادامه به معرفی ۱۰ شرکت برتر ارائه‌دهنده خدمات شبکه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

۱۰ شرکت برتر ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی شبکه در ایران

۱.پارمونت

پارمونت تاپ10 پارمونت

در ابتدا بی‌مقدمه به معرفی و بررسی خدمات شرکت پشتیبانی شبکه پارمونت خواهیم پرداخت شبکه پارمونت خواهیم پرداخت؛ می‌توان گفت پارمونت با ۲۰ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی شبکه محسوب می‌شود. پارمونت ترجیح می‌دهد به‌جای اینکه با مشکلات فنی روبرو شوید بر روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید.

خدمات گسترده پارمونت باکیفیت بالا می‌تواند تمامی نیازهای شمارا در حوزه وب و شبکه برطرف کند. بدین ترتیب می‌تواند تمامی نیازهای خود را در حوزه سایت و شبکه را به پارمونت بسپارید و به تخصص حرفه‌ای خود بپردازید.

  • ویژگی‌های برتر پارمونت

 

  • تجربه بالا
  • ۲۰ سال سابقه مفید
  • ارائه تمامی خدمات شبکه
  • به‌کارگیری متخصصان حرفه‌ای
  • شفافیت مالی
  • مستندسازی
  • قرارداد حقوقی شفاف و معتبر
  • دانش فنی قابل‌اتکا
  • خدمات متناسب با نیاز کسب‌وکارهای مختلف

 

۲.پیراسیس

پیراسیس تاپ10 پارمونت

شرکت خدمات پشتیبانی شبکه پیراسیس در رتبه دوم ۱۰ شرکت برتر خدمات پشتیبانی شبکه قرار دارد. این شرکت با ۱۰ سال سابقه در ارائه خدمات پشتیبانی شبکه یکی از معتبرترین شرکت‌ها در این حوزه محسوب می‌شود. پیراسیس یک هدف ساده تحت عنوان مشتری ما نباید هیچ دغدغه‌ای بابت پشتیبانی شبکه سازمانش و راه‌اندازی شبکه داشته باشد و تمام تمرکزش بر هسته اصلی کسب‌وکارش باشد.

پیراسیس در ۱۰ سال گذشته با چالش‌های متفاوتی روبرو بوده ازاین‌رو تغییر کرده، بزرگ‌شده و بیش از ۲۰۰ پروژه موفق داشته است.

  • مزیت‌های پیراسیس:

  • تعداد کارشناسان بالا
  • تعدد پروژه‌ها
  • سابقه بالا
  • تجربه کافی
  • دانش فنی بالا
  • تضمین کیفیت سرویس
  • مانیتورینگ مداوم سازمان‌های کارفرما

 

۳.آریان نت

آریان-نت تاپ 10 پارمونت

رتبه سوم ۱۰ شرکت برتر ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی شبکه تعلق می‌گیرد به آریان نت. آریان نت درباره خود می‌گوید که در تلاش است چالش‌های کسب‌وکارهای مختلف را شناسایی کرده و بهترین طرح را به توجه به تجارتشان پیشنهاد می‌کند. بیشترین تمرکز آریان نت بر روی جلب رضایت، آسودگی و اطمینان خاطر مشتریان است. رضایتمندی از خدمات بر روی کیفیت تیم آریان نت تأثیرگذار بوده و به همین دلیل است که همواره در این صنعت متمایز بوده و بر روی تخصص خود بسیار عالی سرمایه‌گذاری کرده است تا این اطمینان حاصل شود که مشتریان بالقوه از بیشترین و بهترین دانش و خدمات برجسته این صنعت بهره‌مند‌ می‌شوند.

 

  • مزیت‌های آریان نت

 

  • ارائه‌دهنده انواع خدمات پشتیبانی
  • تجربه بالا و حرفه‌ای
  • قیمت دهی آنلاین
  • آگاهی از نیاز کسب‌وکارها

 

۴.رایان پشتیبان

رایان-پشتیبان-تاپ 10 پارمونت

رایان پشتیبان در رده چهارم برترین خدمات دهندگان پشتیبانی شبکه قرار دارد. شرکت رایان پشتیبان با تیم کارآزموده و تلاش برای گسترش تکنولوژی IT و به همچنین به‌منظور ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات خود  سعی می‌نماید با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و کارآزموده و با تکیه‌بر سال‌ها تجربه درزمینهٔ خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر، فعالیت خود را در عرصه فناوری اطلاعات همواره دنبال نماید. فعالیت ما درزمینهٔ سخت‌افزار، نرم‌افزار و شبکه هست و در همین راستا با شرکت‌ها و نهادها و سازمان‌های بسیاری در طول این سال‌ها همکاری داشته و با ارائه خدمات مشاوره و پیاده‌سازی پروژه‌های شبکه و دیتاسنتر، خودکارسازی و سرویس و نگهداری تجربه بسیار بزرگی را کسب نموده است.

  • مزیت‌های رایان پشتیبان

  • تعهد به اصول اخلاقی
  • حفظ اطلاعات مشتری‌ها و سازمان‌ها
  • خدمات تخصصی و فنی
  • مشتری مداری


 

۵.رایکانت

رتبه‌بندی پنجم رده‌بندی ۱۰ شرکت برتر خدمات پشتیبانی شبکه به رایکانت تعلق دارد. رکت خدمات شبکه رایکانت، به‌منظور فعالیت و ارائه خدمات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) و به شکل تخصصی‌تر درزمینهٔ خدمات شبکه در سال ۱۳۹۰ به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است. این شرکت از همان ابتدا به شکل کاملاً حرفه‌ای درزمینهٔ زیرساخت و پسیو شبکه، نصب و راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری، راه‌اندازی شبکه‌های درون‌سازمانی، خدمات امنیتی و سرور، بهینه‌سازی و اصلاح زیرساخت شبکه، پیاده‌سازی و نصب سرویس‌ها و نرم‌افزارهای شبکه و همچنین مشاوره رایگان و پشتیبانی شبکه شروع به فعالیت کرده است.

این مجموعه پاسخی است به نیاز مؤسسات، سازمان‌ها، شرکت‌های بزرگ و کوچک، کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، مدارس و … درزمینهٔ خدمات تخصصی شبکه. در همین راستا سعی دارد تا خدماتی که عرضه می‌کند مطابق با آخرین استانداردهای روز جهان باشد.

 

  • مزیت‌ها

 

  • کارشناسان متخصص و باتجربه
  • قابل‌اعتماد بودن، صداقت کارکنان، تعهد و مسئولیت‌پذیر بودن کارکنان
  • هزینه مقرون‌به‌صرفه و قیمت واقعی خدمات
  • تشخیص نیازهای سازمان‌ها و بهترین راه‌حل جهت رفع مشکل
  • مشتری مداری و ارج نهادن به درخواست مشتریان


منبع: 

۱۰ شرکت برتر پشتیبانی شبکه